Cecilie lilje Jespersen

hvordan får man et godt bryllup

Hvordan man får et godt bryllup er et spørgsmål om valg og planlægning. Der er mange ting at tage stilling til. Derfor kan det være en god idé, at skrive beslutningerne ned efterhånden som I finder ud af, hvordan I ønsker, det skal være.

I elsker hinanden og vil gerne giftes, så det er Jer, der bestemmer – det er Jer, der sætter rammerne for festen – HOLD FAST I DET! Planlægningen af et bryllup skulle gerne være hyggelig og spændende for Jer to, og først hvis I synes, I har brug for hjælp til noget, kan I bede om hjælp fra venner eller familie.

Forslag til stikordsliste bryllup

  1. kirkebryllup eller borgerlig vielse
  2. hvad skal der ske under festen?
  3. invitationer til brylluppet
  4. hjælp til en anderledes bryllupstale
  5. skrive sin egen festsang
  6. finde inspiration til brylluppet 
  7. bryllupskjolen
  8. mandens jakkesæt til bryllup
  9. spar penge lav et grundigt budget
  10. hvor og hvordan skal brylluppet holdes

 

Har du brug for et godt live band til en overkommelig pris til jeres bryllup så kan jeg varmt anbefale Musik Non Stop

Hvis I skriver beslutningerne ned efterhånden som I tager dem, så har I automatisk en tjekliste over ting, der skal være styr på og det er virkelig en god idé.

Når først vi ved hvordan festen skal holdes og priserne er inden for rammerne af budgettet, så er vi klar til at finde en dato og kreere invitationerne. Husk at sætte en dato for hvornår folk bør have svaret på invitationen.

Hvis gæsterne skal nyde festen, er en toastmaster et must.

Som gæst ved mange bryllupper vil jeg anbefale Jer at vælge en knivskarp toastmaster. Få toastmasteren til at byde velkommen på Jeres vegne og i øvrigt styre evt. sange, taler og andre underholdende indslag, som gæsterne kan finde på. Det kan tage fuldstændig overhånd og ødelægge en bryllupsfest, hvis der ikke er styr på de dele. 

Der kan være så mange, der ønsker at bidrage med forskellige lovprisninger af Jer, og ikke mindst dem selv, at middagen ikke er færdig før langt ud på aftenen og I dårligt kan nå brudevalsen inden midnat. Tag stilling til, hvor mange, der kan få “taletid” til Jeres fest og giv toastmasteren besked, så sorterer vedkommende ud i det. På indbydelsen skriver I navn og telefonnummer på toastmasteren, så I ikke skal spekulere mere på det. Jeres gæster vil elske, hvis de får tid til at grine og snakke sammen, og måske svinge dansebenene lidt. Pøj, pøj med det!

Læs også..

Underholdning

Syntes du at dette indlæg var nyttigt? Del gerne tak

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på linkedin
LinkedIn
Del på email
Email
Del på pinterest
Pinterest